پاک کردن رنگ از پارکت

پاک کردن رنگ از پارکت – راهکار های ساده حذف لکه رنگ از پارکت و لمینت

اگر شما منزل خود را رنگ آمیزی کرده و از پارکت به عنوان کفپوش استفاده کرده‌اید، ممکن است با مشکل ریختن رنگ بر روی پارکت مواجه شوید. در این مقاله، نحوه پاک کردن رنگ از روی پارکت را آموزش می‌دهیم.پس از انجام رنگ آمیزی، اگر پارکت منزل شما هم رنگ شده است، شاید سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می‌توانید رنگ را پاک کنید.در ادامه، به شما نحوه پاک کردن رنگ ریخته شده بر روی پارکت خود را آموزش می‌دهیم.برای پاک کردن رنگ از روی پارکت، روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها بستگی به نوع و مقدار رنگی که بر روی پارکت شما ریخته شده است دارد.

 

1.پاک کردن لکه رنگ پارکت با الکل

استفاده از الکل برای پاک کردن لکه‌های رنگ روغن از سطح قرنیز و پارکت یک روش موثر برای حذف لکه‌های رنگ از این نوع سطوح است. برای استفاده از این روش، یک پارچه تمیز را با الکل آغشته کرده و سپس آن را به طور ملایم بر روی لکه رنگ روغنی در قرنیز یا پارکت قرار دهید. سپس با ماساژ دادن به لکه، الکل به خوبی با رنگ واکنش نشان می‌دهد و لکه را از سطح پارکت یا قرنیز پاک می‌کند. این مراحل را تا زمانی که لکه کاملاً حذف شود تکرار کنید. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا به طور مؤثر و بدون خطر برای سطح، لکه‌های رنگ روغنی را از قرنیز و پارکت خود حذف کنید.

 

2.حذف لکه های رنگی قدیمی از پارکت با استفاده از حرارت

برای حذف لکه‌های رنگی قدیمی، یک روش موثر استفاده از حرارت داغ سشوار بر روی قرنیز پی وی سی و پارکت چوبی است. در این روش، با قرار دادن سشوار برای چند دقیقه بر روی لکه رنگ، لکه به خوبی گرم و نرم می‌شود و این باعث می‌شود که لکه به راحتی از سطح پاک شود. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا به طور مؤثر و بدون آسیب به سطح، لکه‌های رنگی قدیمی را از قرنیز و پارکت خود حذف کنید.

 

پیشنهاد برای شما :کفسابی پارکت

پاک کردن رنگ از پارکت

3.پاک کردن لکه های رنگ از پارکت با استون

اگر با روش‌های قبلی موفق به حذف کامل لکه رنگ نشدید یا رنگ اکریلیک روی سطح لمینت پاشیده شده، می‌توانید از استون برای پاک کردن آن استفاده کنید. استون حلال مناسبی برای انواع رنگ‌ها و به ویژه رنگ اکریلیک به شمار می‌آید.مایع استون را به دقت روی لکه رنگ استفاده کنید. از آنجایی که استون حلال قدرتمندی است، استفاده بیش از حد از آن می‌تواند به آسیب دیدن لمینت منجر شود. مقدار کمی استون را روی رنگ بریزید و سپس اجازه دهید تا برای چند دقیقه روی لکه باقی بماند. سپس لکه را با پارچه تمیز پاک کنید. شاید برای پاک کردن کامل لکه رنگ مجبور شوید تا این مراحل را برای چند مرتبه تکرار کنید.

 

4.تینر،پاک کننده سریع رنگ از پارکت

یک روش دیگر برای حذف لکه‌های رنگی از سطح قرنیز پی وی سی و پارکت لمینت، استفاده از تینر به عنوان حلال رنگ است. تینر همانند الکل برای حذف لکه‌های رنگ‌ روغنی بسیار موثر می‌باشد. در این روش نیز مانند روش‌های قبل باید قسمتی از یک پارچه تمیز را به تینر آغشته کرده و به جنگ لکه‌ها رفت.

 

نکات مهم برای پاک کردن لکه پارکت و لمینت

وقتی متوجه می‌شوید که سطح لمینت رنگ آغشته شده است، باید توجه داشته باشید که زمان خشک شدن رنگ، نوع رنگ استفاده شده و خود لمینت اهمیت دارد. اگر رنگ به تازگی جاری شده است یا خشک شده است، سرعت پاک کردن آن از سطح بسیار مهم است. در صورتی که می‌توانید در یک یا دو دقیقه پس از ریختن رنگ روی سطح لمینت، شروع به پاک کردن آن کنید. برای این کار می‌توانید از پارچه مرطوب و پاک کننده چند منظوره استفاده کنید. اگر رنگ خشک شده است، پاک کردن آن ممکن است دشوارتر باشد زیرا به سطح لمینت چسبیده است.

 

پاک کردن لکه رنگ پارکت

 

بیشتر بخوانید :

چگونه لکه های سنگ را پاک کنیم

پاک کردن چسب موکت از سنگ با روش های ساده و خانگی!

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

یک نظر بگذارید