کفسابی راه پله

ازبین بردن سیاهی راه پله

ازبین بردن سیاهی راه پله – سنگ راه پله یکی از عناصر مهم در زیبایی و تمیزی ساختمان است. اما با گذشت زمان و تاثیر عوامل محیطی، سنگ راه پله ممکن است کدر، مات، لکه‌دار و سیاه شود. این مشکل نه تنها ظاهر ساختمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند به سلامتی ساکنین نیز آسیب برساند. برای حل این مشکل، لازم است که از روش‌های موثر و ایمن برای تمیز کردن سنگ راه پله استفاده کنیم. در این مقاله، ما به شما چند راهکار ساده ولی موثر را معرفی می‌کنیم.

8 راه حل اقتصادی برای از بین بردن سیاهی راه پله

1.استفاده از سرکه و پودر سنگ برای سفیدی سنگ راه پله

سرکه یک ماده طبیعی و ارزان است که خاصیت اسیدی دارد. این خاصیت باعث می‌شود که سرکه بتواند جرم و رسوب را از سطح سنگ راه پله بردارد. پودر سنگ نیز یک ماده ساینده است که می‌تواند سطح سنگ را صیقل دهد و درزها و روزنه‌های آن را پر کند. برای استفاده از این روش، کافی است که یک فنجان سرکه را با یک گالُن آب گرم مخلوط کنید و آن را روی سنگ راه پله بریزید. سپس از یک برس یا یک اسفنج برای تمیز کردن سنگ استفاده کنید. بعد از چند دقیقه، سطح سنگ را با آب تمیز بشویید و با یک پارچه خشک کنید.

ازبین برذن سیاهی راه پله

2.از بین بردن تیرگی سنگ راه پله با جوش شیرین و آب گرم

جوش شیرین یک ماده شیمیایی است که دارای خاصیت ضد عفونی کننده و براق کننده است. این ماده می‌تواند سنگ راه پله را از لکه‌های چربی، روغن، گرد و غبار و آلودگی‌های دیگر پاک کند. برای استفاده از این روش، کافی است که یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید و آن را روی سنگ راه پله اسپری کنید. سپس از یک اسفنج یا یک پارچه برای تمیز کردن سنگ استفاده کنید. بعد از چند دقیقه، سطح سنگ را با آب تمیز بشویید و با یک پارچه خشک کنید.

3.استفاده از گل سفید و تربانتین از بین بردن سیاهی راه پله

گل سفید یک ماده طبیعی و سفید رنگ است که دارای خاصیت ساینده و جلا دهنده است. این ماده می‌تواند سنگ راه پله را از لکه‌های سخت و مقاوم پاک کند و آن را براق و صاف کند. تربانتین نیز یک ماده شیمیایی است که دارای خاصیت حلال و ضد عفونی کننده است. این ماده می‌تواند گل سفید را به خوبی حل کند و باعث شود که بهتر به سطح سنگ نفوذ کند. برای استفاده از این روش، کافی است که یک قاشق غذاخوری گل سفید را با یک قاشق چایخوری تربانتین مخلوط کنید و خمیری نرم بسازید. سپس این خمیر را روی سنگ راه پله بکشید و با یک پارچه یا یک اسفنج تمیز کنید. بعد از چند دقیقه، سطح سنگ را با آب تمیز بشویید و با یک پارچه خشک کنید.

4.استفاده از سدیم بیکربنات و آب اکسیژنه برای ازبین بردن سیاهی راه پله

سدیم بیکربنات یا بیکینگ پودر یک ماده طبیعی و خوراکی است که دارای خاصیت اسیدی و ضد عفونی کننده است. این ماده می‌تواند سنگ راه پله را از لکه‌های قهوه، چای، خون و غیره پاک کند. آب اکسیژنه نیز یک ماده شیمیایی است که دارای خاصیت اکسید کننده و روشن کننده است. این ماده می‌تواند سنگ راه پله را از لکه‌های رنگی و تیره پاک کند و آن را سفید و درخشان کند. برای استفاده از این روش، کافی است که یک قاشق غذاخوری سدیم بیکربنات را با یک قاشق چایخوری آب اکسیژنه مخلوط کنید و خمیری نرم بسازید. سپس این خمیر را روی لکه‌های سنگ راه پله بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند.بعد ان را بشویید.

کفسابی راه پله

مطالب پیشنهادی:

ترفند های کاربردی برای سفید کردن موزاییک

چگونه لکه های سنگ را پاک کنیم

5.جوش شیرین، سرکه و آمونیاک، ترکیب برنده! سیاهی راه پله

یکی از قوی‌ترین لکه‌برهای خانگی برای از بین بردن کثیفی و تمیز کردن سطوح سنگ و سرامیک استفاده از ترکیب سرکه، جوش شیرین و آمونیاک است. برای درست کردن این ترکیب اسیدی باید نصف پیمانه سرکه را با ۱/۴ پیمانه جوش شیرین و ۱ پیمانه آمونیاک ترکیب کنید. سپس این ترکیب را خوب هم بزنید و داخل یک شیشه اسپری بریزید و روی سرامیک و سنگ اسپری کنید و محل مورد نظر را با پارچه یا تی تمیز نمایید. در هنگام استفاده از آمونیاک حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید.

6- راه حل از نوع صنعتی با شوینده های صنعتی برای تمیزی سنگ راه پله

شوینده‌های صنعتی معمولاً آخرین گزینه‌ای هستند که باید از آن‌ها به عنوان مایع تمیز کننده کاشی و سرامیک استفاده کنید. استفاده مرتب و زیاد از این نوع شوینده‌های شیمیایی می‌تواند به مرور موجب تخریب سطوح سرامیک و سنگی شود و ظاهر سنگ و سرامیک را کدر کند. بهتر است سالانه چند بار برای تمیزکاری‌های کلی از این نوع شوینده‌ها استفاده کنید. می‌توانید انواع مایع تمیز کننده سنگ و سرامیک را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

سیاهی راه پله

7-نابودی لکه سیاه پله با وایتکس رقیق شده

هر چند که استفاده از وایتکس برای سنگ و سرامیک ایده چندان مناسبی نیست، اما زمانی که مقدار کمی وایتکس را با آب ترکیب کنید، ضمن تأثیر زیادی که بر تمیزی سنگ و سرامیک دارد، می‌تواند به خوبی لکه‌های روی سطوح را تمیز کند. سعی کنید از وایتکس به مقدار کم و حداکثر یک بار در ماه استفاده کنید تا سطح سنگ و سرامیک شما ساییده و کدر نشود.

8- هیدروژن پراکسید ۱۲ درصد، از بین برنده لکه پله های مرمری

برای تمیز کردن لکه‌های چربی و روغن از روی سنگ مرمر می‌توانید از پاک‌کننده‌های ملایم و شوینده‌های خانگی استفاده کنید. اگر قهوه، چای یا لکه مواد غذایی روی سنگ مرمر ایجاد شده، می توانید از هیدروژن پراکسید ۱۲ درصد استفاده کنید.

8 روش برای ازبین بردن سیاهی راه پله از سطوح راه پله گفته شد که برخی از انها مخصوص انواع خاصی از سنگ ها هستند و برخی برای همه سطوح کاربرد دارند.حتما قبل از استفاده از روش های گفته شده،به نوع سنگ و ویژگی ها و حساسیت های آن اگاهی داشته باشید.

برای تمیز کردن راه پله و از بین بردن سیاهی راه پله با شرکت ما کفسابی مدرن ساب یا کفسابی ایران تماس حاصل فرمایید تا با مشاوره و راهنمای از متخصصین ما مشکل شما برطرف شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

یک نظر بگذارید